TikTok, který je mezi mladšími generacemi již považován za vyhledávač, se nyní se svým krátkým videoobsahem objevuje v organických výsledcích vyhledávání Google. S nedávnými aktualizacemi algoritmu Google jsme začali pozorovat nárůst viditelnosti sociálních platforem, jako je Reddit, v organickém vyhledávání a totéž vidíme i u TikToku. Když se TikTok zpočátku začal objevovat ve výsledcích vyhledávání, musel uživatel často jako součást dotazu uvést “TikTok”. To už neplatí a TikTok se nyní zobrazuje u vyhledávacích výrazů, jako je “co dělat v [lokalita]”.
Co se změnilo?
Kromě toho, že aktualizace algoritmu Google mění způsob zobrazování vyhledávačů SERP a typ obsahu, který je upřednostňován, pozorujeme také změny v aplikaci TikTok, které mohly mít vliv na zvýšení viditelnosti TikToku ve vyhledávání Google. V září 2022 společnost TikTok oznámila, že rozšíří znakový limit popisů příspěvků z 300 znaků na 2 200 znaků. Díky rozšíření tohoto limitu mohou nyní uživatelé zahrnout podrobnější popis svých videí s možností zacílit na několik klíčových slov, a zlepšit tak zjistitelnost tohoto obsahu Googlem.
Objevily se také zvěsti o tom, že TikTok a Google jednají o možnosti partnerství za účelem lepší integrace. Od těchto spekulací někteří uživatelé hlásí, že se v rámci výsledků vlastního vyhledávání TikToku objevuje nová funkce, která se zobrazuje jako další vyhledávací řádek odesílající uživatele do vyhledávání Google,
Co však lze kromě optimalizace popisu videa udělat pro to, aby se obsah TikToku zobrazoval v organických výsledcích Google?
Maximalizace klíčových slov
Aby váš obsah dobře fungoval, je důležité znát aktuální trendy TikToku. To platí jak pro výkon v aplikaci, tak pro potenciální výkon v organických výsledcích Google. Tyto trendy mohou zahrnovat populární hashtagy, zvuky a výzvy. Zejména zvuky hrají v aplikaci důležitou roli – 88 % uživatelů uvádí, že zvuky v aplikaci TikTok jsou pro jejich celkový zážitek “zásadní”. Zvuky umožňují uživatelům kreativně zpracovávat obsah a přiblížit ho běžnému člověku. To s větší pravděpodobností podpoří váš organický růst v rámci samotného TikToku. A tím, že se vaše přítomnost na TikToku zvyšuje, vytváříte také další příležitosti k tomu, abyste se objevili v rámci vyhledávání Google.
Klíčová slova můžete používat nejen v popisu, ale také v rámci videa. Ta mohou být obsažena v mluveném obsahu, v textu videa, v titulcích videa nebo dokonce jako hashtagy. Přidáním klíčových výrazů pro vyhledávání do těchto různých oblastí získá společnost TikTok a Google lepší porozumění vašemu obsahu, aby jej mohla nabídnout relevantnímu publiku. Díky tomu se jedná o důležitý aspekt vaší strategie organického vyhledávání. Vzhledem k tomu, že společnost TikTok neustále zlepšuje své vlastní funkce vyhledávání v aplikaci, je používání klíčových slov stále důležitější i při zvyšování vašeho vlivu v aplikaci.
Kromě popisu videa a videa samotného je třeba při optimalizaci obsahu TikToku pro SEO zvážit ještě několik dalších oblastí.
Vaše uživatelské jméno na TikToku
Vaše uživatelské jméno na TikToku je další oblastí, do které můžete zahrnout klíčová slova. Při vytváření uživatelského jména se toto jméno zároveň stává vaší adresou URL. Vytvořením optimalizovaného uživatelského jména vytvoříte také optimalizovanou adresu URL, čímž rozšíříte své šance na umístění. Ty jsou sice omezenější z hlediska prostoru pro znaky, ale i tak je to důležitá příležitost, kterou je třeba zvážit, když se snažíte zobrazit v organických výsledcích Google.
Vaše bio na TikToku
Optimalizace vašeho bio (krátký popis vašeho účtu) je příležitostí, jak zacílit relevantní klíčová slova na obsah, který poskytujete. Ještě lépe, pokud máte více než 1 000 sledujících, můžete do svého bio přidat odkaz. Pokud myslíte dopředu, může to být dobře optimalizovaná webová stránka, kterou jste již vytvořili. Můžete přidat odkaz do svého bio TikTok, ale také přidat odkaz ze svého webu na svůj účet TikTok, čímž vytvoříte zpětné odkazy pro oba.
Vkládání videí na stránky
A konečně, vložením videí z TikToku na dobře optimalizované webové stránky můžete zvýšit své šance na zobrazení v SERP. Za tímto účelem můžete získat kód od TikToku, umístit jej na vybranou webovou stránku a dokonce označit video pomocí schématu Video Schema, čímž své šance ještě zvýšíte. To je důležité zejména proto, že Google stále testuje, jaký obsah se v SERP zobrazuje, a podporuje viditelnost krátkých videí.
Snaží se TikTok stát dalším velkým vyhledávačem?
Ačkoli se TikTok stává důležitou součástí celkového vyhledávání a je označován za vyhledávač generace Z, zatím není používán stejným způsobem nebo tak často jako Google. Přesto jsme byli svědky toho, že TikTok aktualizuje svou službu rychlým tempem, někdy v souladu s tím, co vidíme u Googlu.
Nedávným přírůstkem do vyhledávání TikToku je například spuštění funkce Featured Snippets a předpokládané partnerství se službou WikiHow. Při vyhledávání určitých výrazů, zejména informačních klíčových slov, se uživatelům ve výsledcích vyhledávání TikToku zobrazí Featured Snippet/odpověď, která nabízí informace z webu WikiHow. Je to obdoba toho, co vidíme ve výsledcích Google, kdy Featured Snippets vytahují informace z relevantních stránek a poskytují uživatelům rychlou odpověď, což naznačuje, že se TikTok vyvíjí v něco víc než jen sociální platformu.
Nedávno spuštěný panel zpráv o návštěvnosti TikToku se také zabývá podobnými metrikami jako služba Google Search Console, včetně kliknutí, zobrazení, CTR a pozice. Jako marketéři se tak můžeme ponořit do zdrojů návštěvnosti, jako je stránka Pro vás, obecné vyhledávání, zvuk atd. To umožňuje lépe pochopit, jak si obsah vede, což lze využít k dalšímu podpoře organického růstu. Analytika TikToku není tak pokročilá jako Google Search Console, ale představuje důkaz toho, jak se TikTok mění, aby podpořil tvůrce v organickém růstu a podpořil uživatelsky přívětivé vyhledávání na platformě.
Budoucnost vyhledávání?
Google je stále lídrem, pokud jde o vyhledávače, ale je důležité zvážit vývoj TikToku, možné partnerství se společností Google a to, jak musíme být jako odvětví aktivní a připravit se na budoucnost, která nás čeká.
Potřebujete pomoc s online marketingem? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poradíme.