Začátkem tohoto měsíce společnost Google oznámila nové funkce vyhledávání, jejichž uvolnění je naplánováno v Evropském hospodářském prostoru (EHP). Změny jsou součástí snahy společnosti Google o splnění požadavků zákona Evropské unie o digitálních trzích (DMA). Mezi významné změny a doplňky patří:
- Bohaté výsledky ve stylu carousel pro vyhledávací výrazy související s cestováním, jako jsou “hotely v mé blízkosti“.
- “Agregátorové jednotky”, které zobrazují odkazy na hlavní webové stránky agregátorů relevantní pro vyhledávání uživatele.
- Zpřesňující čipy, které uživatelům umožňují přesnější filtrování výsledků vyhledávání.
- Vylepšení pro zlepšení viditelnosti webových stránek leteckých společností pro vyhledávací výrazy související s lety.
Dodržování zákona o digitálních trzích
Zákon o digitálních trzích se zaměřuje na zavedení spravedlivějšího podnikatelského prostředí pro hospodářskou soutěž. To bude zahrnovat změny na stránkách s výsledky vyhledávání, což v konečném důsledku ovlivní organický provoz ze zemí EHP zejména u vyhledávacích výrazů týkajících se cestování, místních služeb a nakupování.
Zavedením více bohatých výsledků ve stylu carousel Google zlepší viditelnost konkrétních výsledků vyhledávání, a tím zlepší zapojení uživatelů do interaktivních prvků, jako jsou ceny, hodnocení a obrázky.
Webové stránky zahrnující značení strukturovaných dat typu carousel mohou mít šanci zlepšit viditelnost ve výsledcích vyhledávání pro konkrétní klíčová slova, což může vést ke zvýšení organické návštěvnosti.
Naše doporučení
Doporučujeme analyzovat stránky s výsledky vyhledávání a pořadí klíčových slov, abyste plně pochopili, jaký dopad bude mít nové vyhledávání Google na vaše stránky. Chcete-li si navíc udržet konkurenceschopnost, zkuste přidat značku strukturovaných dat carousel, která pomůže zlepšit viditelnost klíčových slov ve výsledcích vyhledávání.
Potřebujete pomoc s online marketingem? Neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poradíme.