Klient nedávno změnil agenturu a netušil, že měření konverzí napříč reklamními platformami zahrnovalo i DPH a poštovné. Na papíře výsledky vypadaly skvěle – s cílovým ROASem 1000 % působily kampaně úspěšně. Ve skutečnosti ale byly tržby uměle navýšené a kampaně jely se ztrátou.
Kolik ve skutečnosti stojí chybně měřená výkonnost reklamy
Výzva
Vstupní audit
Hluboký audit odhalil skutečnou příčinu problému: předchozí agentura měla nastavené měření konverzí tak, že do hodnot objednávek započítávala i DPH a poštovné. To uměle navyšovalo tržby napříč všemi reklamními platformami a vytvářelo falešný dojem úspěchu. Kampaně sice na první pohled dosahovaly cílového ROAS 1000 %, ve skutečnosti ale byly hluboko pod hranicí ziskovosti. Kvůli chybějícímu technickému dohledu si klient této chyby dlouho nevšiml – až detailní analýza výkonu odhalila rozdíl mezi vykazovanými a skutečnými tržbami.
Strategie a výsledky
Po zavedení správných hodnot konverzí jsme od základu přeoptimalizovali strategie nabídek i strukturu kampaní. Výsledkem byl nárůst skutečné hodnoty konverzí o více než 50 % a zlepšení reálného ROAS o 50 %, což vrátilo kampaně zpět do zisku a položilo základy pro dlouhodobě udržitelný růst.
